Dag 38: Eerste Night Survey! - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Luc Sloendregt - WaarBenJij.nu Dag 38: Eerste Night Survey! - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Luc Sloendregt - WaarBenJij.nu

Dag 38: Eerste Night Survey!

Door: Luc Sloendregt

Blijf op de hoogte en volg Luc

20 Juni 2015 | Griekenland, Rethimnon

Doe is gek, vanochtend begonnen we met een Morning Survey op sector A-C, de langste sector van allemaal. Yella was vandaag ook paraat en samen liepen we het strand af, zoekende naar tracks en nesten. Helaas vonden we helemaal niks, niet eens een track. Wel moesten we doorlopen tot sector D, dit vanwege het feit dat we moesten lopen totdat we D-F team zouden tegen komen. Aangezien zij twee nesten hadden hebben wij hun geholpen met het vinden van het tweede nest die ze aan het opgraven waren. Na de 15 kilometer lange wandeling en wat eten gingen we maar naar bed om ons een beetje op te peppen voor de Night Survey van vanavond. Om 22:00 uur, toen sommige alweer naar bed gingen, kregen wij uitleg over de metingen die gedaan worden tijdens de Night Survey. We liepen op en neer over sector 'K' waar we ongeveer zo'n 20 minuten over deden. In het donker zochten we naar tracks en schildpadden waarna we elke keer 15 minuten wachten aan het begin/eind. We zijn in totaal zo'n 10 keer op en neer gelopen. Het enige wat we zagen is een track waarvan we de schildpad net gemist hadden in onze 15 minuten durende pauze... Om 03:30 zijn we terug gelopen naar de auto om vervolgens ons eigen nest dan maar op te zoeken. Ik had m'n bed al buiten genaggeld zodat ik 's ochtend niet mijn tent uit zou zweten. Volgende keer beter...

Tags: #moe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luc

Op dit profiel ga je verhalen en foto's tegen komen van mij, Luc Sloendregt. Ik studeer Wildlife Management en Research aan de Groene Campus in Helmond. Ook mijn verhalen zullen vaak opleiding gerelateerd zijn, denk hierbij vooral aan mijn buitenlandse stages. Zo ben ik in maart 2014 op een drie weekse stage in Oeganda geweest. In de toekomst kun je me volgen op één van mijn volgende stages en/of reizen.

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 7030

Voorgaande reizen:

14 Mei 2015 - 10 Juli 2015

Rethymno, Kreta - Griekenland

Landen bezocht: