Dag 15: Aangespoelde Loggerhead - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Luc Sloendregt - WaarBenJij.nu Dag 15: Aangespoelde Loggerhead - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Luc Sloendregt - WaarBenJij.nu

Dag 15: Aangespoelde Loggerhead

Door: Luc Sloendregt

Blijf op de hoogte en volg Luc

29 Mei 2015 | Griekenland, Rethimnon

Vandaag had ik samen met Sonja, een van de Monitoring Leaders, een morning survey in de sector G-K. Dit is een van de meest smerige stranden van de gehele kust. Over de hele breedte ligt voornamelijk plastic en allerlei ander afval wat ongunstig is voor de zeeschildpad. Daarom ben ik vanochtend met Sonja begonnen aan het schoonmaken van het strand als onderdeel van onze morning survey. We werden om 06:15 afgezet, en wat denk je... stortregen en onweer tot het einde. Maaaarr.. we zijn doorgegaan en hebben met z'n tweeën bijna het hele strand schoon gemaakt. Acht vuilniszakken vol, met voornamelijk kleinere stukken plastic. Ook kwamen we een aangespoeld vissersnet tegen waarin twee watervogels waren verstrikt. Eenmaal helemaal doorweekt kwamen we bijna aan het einde van onze schoonmaak. De laatste paar meters hebben we overgelaten aan het team van morgen. Op een of andere misschien rare manier vond ik het helemaal niet zo erg om ijskoud en doorweekt terug te komen op de Campside. Het gaf juist wel een goed gevoel.
Het andere team die sector A-C controleerde had een dode schildpad gevonden die ik met Sonja en Taylor die middag heb mogen monitoren.
We namen verschillende afmetingen, legde het geslacht vast en keken naar de doodsoorzaak. Later zijn ik en Taylor erachter gekomen dat het dier gestikt was in plastic. Het was een vrouwtje van zo'n 40 jaar oud en ongeveer 80 bij 50 cm. Ik vond het erg interessant om metingen te mogen doen. Dezelfde metingen worden tevens ook genomen tijdens de Night Surveys die binnenkort gaan plaats vinden, maar dan hopelijk bij levende dieren terwijl ze druk bezig zijn met het leggen van hun eieren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luc

Op dit profiel ga je verhalen en foto's tegen komen van mij, Luc Sloendregt. Ik studeer Wildlife Management en Research aan de Groene Campus in Helmond. Ook mijn verhalen zullen vaak opleiding gerelateerd zijn, denk hierbij vooral aan mijn buitenlandse stages. Zo ben ik in maart 2014 op een drie weekse stage in Oeganda geweest. In de toekomst kun je me volgen op één van mijn volgende stages en/of reizen.

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 7057

Voorgaande reizen:

14 Mei 2015 - 10 Juli 2015

Rethymno, Kreta - Griekenland

Landen bezocht: