Dag 5: Morning Survey, vroeg opstaan dusss! - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Luc Sloendregt - WaarBenJij.nu Dag 5: Morning Survey, vroeg opstaan dusss! - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Luc Sloendregt - WaarBenJij.nu

Dag 5: Morning Survey, vroeg opstaan dusss!

Door: Luc Sloendregt

Blijf op de hoogte en volg Luc

19 Mei 2015 | Griekenland, Rethimnon

Zoals ik op mijn blog van de 4de dag al zei: "vroeg opstaan", dat was dus ook het geval. Ik heb namelijk met Jelle en wat andere vrijwilligers mijn eerste Morning Survey gedaan. Overal de gehele strandsector zijn er namelijk om een bepaalde afstand, bijvoorbeeld stenen, gemarkeerd die later gaan dienen voor het gemakkelijk registreren van de nesten. We deden dit met GPS en alle afstanden en eventuele afwijkingen werden hierbij genoteerd. Dit deden we tot een uur of 10:30 waarna we terug gingen naar de Campside. Later die dag hebben we van bamboe 'tripots' gemaakt. Deze gaan we gebruiken als bescherming voor de nesten. Tis wel weer lang genoeg deze blog, morgen weer een...

  • 19 Mei 2015 - 17:56

    Mark:

    Hoi Luc, Yara en Jelle,

    Ze hebben jullie van dag een al aan het werk gezet, begrijp ik. Toch is er ook nog genoeg tijd om te rusten. Maken jullie foto's van de activiteiten. Lijkt me goed om straks in het verslag te verwerken.
    En wanneer komen de schilpadden aan land?
    Lukt het ook met koken? Zijn de andere vrijwilligers ook aardig?

    Mark

  • 22 Mei 2015 - 12:22

    Luc Sloendregt:

    Heyhoi Markje,

    Ja we hebben vanaf nu het vaste rooster. Dat wil zeggen dat we 's ochtends bijvoorbeeld morning surveys hebben. Hierbij lopen we om 06:00 uur over het strand en controleren we verschillende sectors op eventuele nesten. We noteren daarbij ook afwijkingen als tractorsporen. Alle afwijkingen en sporen worden gefotografeerd en daarnaast maken we ook foto's als we Info Table hebben. Hierbij proberen we donateurs te werven en dingen te verkopen.

    De schildpadden komen 's nachts aan land en dit zal binnen twee weken het geval zijn.
    Ja zeker, alles wat we koken is vegetarisch en er kookt iedere dag iemand anders.
    Jaaa is echt een chille groep.

    Groetjess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luc

Op dit profiel ga je verhalen en foto's tegen komen van mij, Luc Sloendregt. Ik studeer Wildlife Management en Research aan de Groene Campus in Helmond. Ook mijn verhalen zullen vaak opleiding gerelateerd zijn, denk hierbij vooral aan mijn buitenlandse stages. Zo ben ik in maart 2014 op een drie weekse stage in Oeganda geweest. In de toekomst kun je me volgen op één van mijn volgende stages en/of reizen.

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 7143

Voorgaande reizen:

14 Mei 2015 - 10 Juli 2015

Rethymno, Kreta - Griekenland

Landen bezocht: